- 12. yüzyılın düşünürü Kadı Ahmed Endülüsi diyor ki; ?Türklerin medeniyete felsefe, matemetik, coğrafya, tarih yapma/yazma konusunda katkıları yok ama pratik zekâlıdırlar, silah ticareti yaparlar.?
- İran?ın Türk ırkı ve Türk diliyle İslamiyet öncesi dönemde de çok yakın teması var. Bu nedenle Sasani dönemini anlamak önemli. İran medeniyeti, Türk medeniyeti için bir çırpıda geçiştirilebilecek bir mesele değildir. Yunan-ı Kadim, yani eski yunan bugünki Batı medeniyeti için ne ifade ediyorsa İran da bizim için öyledir. Farsça, terminolojiden tutun da günlük hayatta kullandığımız dile kadar etki etmiştir.
- Açık olan şudur ki bize İslamı öğretenler İranlılardır, Araplar değil. Kabul ettiğimiz Arap alfabesindeki ek harfler, bazı dini terimler (peygamber, namaz, oruç) Farsçadan gelir.
- Şarlman; Pirenelerden Bohemya?ya kadar, Kuzey İtalya?dan Almanya?ya kadar olan toprakları elinde tutuyor. Bu impratorluğun başkenti ise Almanya?nın batısındaki Aachen (Aix La Chapelle) kentidir.
- Tolstoy derki: Büyük adamın rolünü o kadar büyütmeyin; kaya çürür, kayanın altı çürür, boşalır ve o kayaya şöylesine dokunan onu yıkmış olur.
- Sayfa: 18
- ''Britanya için anayasa belgesinden söz edemeyiz fakat mükemmel işleyen bir anayasal mekanizması vardır.'' (Sayfa: 11)
- ''İttihat ve Terakki Fırkası 1918'in sonunda kaybedilen savaşın ardından kendini feshetse ve önderleri yurt dışına iltica etse de, Türk siyasi hayatından çekilmiş değildir. İttihatçılık bir 'şiar' yani misyondur ve İttihatçı demek hayatları pahasına dayanışma içinde olan yoldaşlar topluluğu demektir.'' (Sayfa: 19)
- ''1924 Anayasası'na, Prof. Mümtaz Soysal ''Suçsuz Anayasa'' der.'' (Sayfa: 31)
- ''1924 Anayasası hem bizim tarihimiz hem de yakın tarih için Balkanlar ve Ortadoğu'nun en ilginç kurucu belgelerindendir. Yaşanan tarihteki rolünü sonraki nesillerin de tam anladığını söylemek kolay değildir.'' (Sayfa: 29)