- ??Güneşti önleyen çağın siyahını Kafka'yı kemiren Camus'yü tedirgin eden Sartre'a zaman zaman yılgı veren Heidegger'i düşündüren Kierkegaard'ı bunaltıp Heidegger'i düşündüren Schopenhauer'deki öfke Nietzsche'deki savaşçılık Faulkner'i sarhoş eden Van Gogh'u Van Gogh eden Chagall'ı Chagall eden??
- ?? Ben olmasam göğü bile ekşitirsin vehminle
- ?? Ey yeşil sarıklı ulu hocalar bunu bana öğretmediniz Bu kesik dansa karşı bana bir şey öğretmediniz Kadının üstün olduğu ama mutlu olamadığı Günlere geldim bunu bana öğretmediniz Hükümdarın hükümdarlığı için halka yalvardığı Ama yine de essiz zulümler islediği vakitlere erdim Bunu bana söylemediniz İnsanlar havada uçtu ama yerde öldüler Bunu bana öğretmediniz Kardeşim ibrahim bana mermer putları Nasıl devireceğimi öğretmişti Ben de gün geçmez ki birini patlatmayayım Ama siz kâğıttakileri ve kelimelerdekini ve sözlerdekini nasıl sileceğimi öğretmediniz??
- Diriliş, şu yaşadığımız hayatın, var oluş gerçeğinin iki yüzü olan doğum ve ölümün bir araya gelişinden doğan asıl hayattır. Veciz bir deyişle; "Doğum tez,ölüm antitez, Diriliş sentezdir." Başka bir ifadeyle, Diriliş, doğum ve ölümü anne ve baba gibi seçen çocuktur. Bu oluşuma bir açıdan miras denebilir. Ancak, bir başka açıdan da yepyeni bir doğumdur. Eğer Diriliş, bir mirastan ibaret olsaydı, Diriliş hizmetlileri mirasyediden başka bir şey olmazdı. Oysa, gerçek Diriliş hizmetlileri, bu miras tohumunu çiçeklendiren ve yemişlendirenlerdir.
- Öyleyse, önce 'nazar'ı düzeltmek lazım. 'Bakış'ı sağlığına kavuşturmak. Ne insanın eşyaya nazarı değmeli, ne de eşyanın insana nazar vermesine izin vermeli
- ??Kahraman olmak, onun için, ilkin iç putu kırmakla başlar. Bunun içindir ki Ulu Peygamber, bir savaş dönüşünde sahabeye : ??Savaş bitti. Büyük savaş başladı.?? Diye buyurmuştu. Büyük savaş, yani her inanan kişinin kendi içindeki putu kırma savaşı. ??
- ??Bu, şaşırtıcı bin yol içinde ??bir?? yolu seçmek ve o seçişte de klişeleşmeyi değil özleşmeyi ve özdeşleşmeyi seçmek; tıpkılık içinde yenileniş ve tazeleniş seçmektir. Realizmin doruğunda ülkücülük fecrini seçmek. Sabrın dinamizmini seçmek. Tevekkülün güvenini seçmek. Rızanın yüceliğini seçmek. Anlamları, yeni baştan özüyle ve kökünden, sistemin ruhuyla ve derinliğiyle seçmek.??
- ??Beni İsrail?in anlayışsızlığı e unutkanlığı önünde gün oldu, Hazreti Musa, öfkeye kapıldı belki bir an için, ama hiçbir zaman umutsuzluğa düşmedi ve onları Arz-ı Mukaddes?e götürmekten vazgeçmedi, o Arz-ı Mukaddes ki, onu sadece madde ve coğrafya planındaki izdüşümünden ibaret bilmek gerekir. Asıl Arz-ı Mukaddes, Tanrı?nın birliğine inanma ve O?nun toplumunu, sitesini gerçekleştirme ülküsüdür.??
- ??Adem?in Adem, Cennetin Cennet olabilmesi için atılan ilk adımdı Havva?nın gelişi. İlk toplanış yeri olan Cennetten bir dağılım başlayacaktı. Bir yabancılaşma. Bir ??dışa doğru gidiş. İç?in karşısına bir ??dış??dikiliyordu. Özlem yolu açılıyordu. Adem?in kendine penceresi olan Havva, ikinci merhalede dış?a açılan bir pencere, bir köprü oluyordu.??
- ??Kendi kudretine tapan bir kişinin unutamayacağı ve narsisizmle dolu hiçbir kavramı hesaba katmaktan yakasını kurtaramayacağı kader ironisidir, Hazreti Musa?nın Firavun?un sarayında büyümesi. Çölün sonsuzluğunda bile hurmalar sallanır.. Kurak yaz sabahlarında çiğ yağar. Bir Musa doğmasın diye binlerce çocuk öldürülür. Fakat ölen çocukların kanında Musa bilincinin çiçeği açar. Zulümde boğulan bir halka, suda boğulmayan bir çocuk yol gösterir: suları yarıp geçme yolunu.??