- Başkalarının sadakalarını kabul eden kimse her zaman aşağılanmamış mıdır ? bu hissettiği aşağılanma ötekinin yaptığı hizmetleri fazlasıyla ödemez mi ? Benzerinden üstün olmak gurur için büyük bir zevk değil midir , karşısındakini gönül borcu altına bırakan kimse için başka bir şeye gerek var mıdır ve gönül borcu , bunu kabul eden kişinin gururunu kırarak , onun için bir yük oluyorsa , onu ne hakla bunu korumaya zorlayabiliriz ? Beni gönül borcu altında bırakan kişinin gözleri her üzerimize çevrilişinde neden aşağılanmama izin vermeliyim ? sayfa; 148
- Vicdan Azabı 'nı ortadan kaldırmak mümkün mü ? -Bundan kolayı olamaz, insan yalnızca yapma alışkanlığı elde etmediği şeylerden pişmanlık duyar. Size acı veren şeyleri sık sık tekrarlayın, vicdan azabından kurtulmayı başardığınızı göreceksiniz. Tutkuların meşalesini , menfaatin güçlü yasalarını çıkarın karşısına, kısa zamanda darmadağın edersiniz bu duygunuzu. Vicdan azabı günahı ispatlamaz, yalnızca kolaylıkla boyunduruk altına sokulabilinecek bir ruhu gösterir. sayfa;164-165
- Yani yalnızca günahın vicdan azabı çektiği doğru değildir. İnsanların suç diye adlandırdıkları şeylerin tam bir incelemesini yapmakla işe başlamak, bununla yalnızca yasalara ve ulusal geleneklere karşı gelmeyi kastettiklerine, Fransa 'da suç sayılan bir davranışın oradan yüz fersah uzakta suç sayılmadığına, dünyanın her yerinde gerçekten suç olarak kabul edilen tek bir davranışın bulunmadığına ve dolayısıyla hiç bir şeyin temelde , mantıksal olarak , suç adını hak etmediğine ,her şeyin bir düşünce ve coğrafya sorunu olduğuna daha başlangıçta inanmak gerek sayfa; 164
- vicdan azabı onu ortadan kaldırmaya cesaret edemeyecek kadar güçsüz ruhların budalaca mırıltısıdır.. sf,164
- Isteklerimizi en iyi biçimde belirleyen ihtiraslar , Tanrı'nın buyruklarına karşı geldiği sürece çekicidir yada en azından bazı budalalar bunun böyle olduğuna inandırmaya çalışırlar bizi ama bu, temelde , imgesel bir zincirin çeşitli yanıltılarla en güçlüyü esir etme isteğidir aslında Sayfa;28
- Neye yarar roman ? Neye mi yarar ? Bu soruyu yönelten ikiyüzlü , sapık kişileri türlü yönleriyle anlatmaya, onların ıcığını cıcığını çıkarmaya .. !! sayfa;34
- Erdem hüzünlü ve vahşidir, kendi kendine yetinmeye elverişlidir belki , ama başkalarına iletilmez. Sayfa;49
- Daha önce aşağıladığımız durumlara, suça girer girmez , çözülmez bağlarla bağlanıyoruz . Sayfa: 49
- Ölüm .yalnız inançlı kimseler için korkutucudur yavrum ; cennetle cehennem arasındadır onlar , hangisine gideceklerini bilmezler ve bu onları kederli kılar . Bana gelince , hiçbir umut beslemediğimden , Ölümden sonra , hayatımda öncekine göre daha fazla bir mutsuzluk ummuyorum Sayfa;73
- Gerçek inancın ayırıcı özelliği insanlık ve ölçülülük kavramlarında toplanır. Sayfa;71