- 8.NOTUM SAYFA 41 bugün usun bu egemenliğinin burjuvazinin ülküselleştirilmiş egemenliğinden başka bir şey olmadığını ölümsüz adaletin gerçekleşmesini burjuva adaletinde bulunduğunun eşitliğin yasa önünde burjuva eşitliğine vardığını insanın temel haklarından biri olarak... burjuva mülkiyetin ilan edildiğini ve ussal devletin rousseau nun toplum sözleşmesinin dünyaya ancak bir burjuva demokratik biçimi altında geldiğini ve ancak o biçimde gelebileceğini biliyoruz.
- 7.NOTUM SAYFA 41 bu dönem ( fransız devrimi ) hegel in dediği gibi önce insan beyni ile onun düşüncesi tarafından bulunan ilkelerin bütün insan eylem ve topluluklarına temel hizmeti görmeleri anlamda daha sonra da bu ilkelerle çelişki durumunda bulunan gerçekliğin aslında tepeden tırnağa ters çevrilmesi gibi daha geniş bir anlamda dünyanın kafası üstüne konulduğu dönem oldu.
- 6.NOTUM SAYFA 38 ve doğaüstü bir vahye inanmadıkça hiçbir vaazın bir toplumu yıkılmaktan kurtarmaya yetmeyeceğini de kabul etmemiz gerekir.
- 5.NOTUM SAYFA 37 halkı manevi yollarla dizginlemek gerektiği zaman din yığınlar üstünde ilk ve başlıca etkileme aracı olmuş ve hala da olmaya devam etmektedir.
- 4.NOTUM SAYFA 22 ve tüm var olan evrenin dışına konmuş bir yüce varlıktan söz etmek terimlerde bir çelişki içerir ve bana öyle geliyor ki nu insanların duygularıyla gereksiz yere oynamaktan başka bir şey değildir.
- 3.NOTUM SAYFA 22 biz bilinen evrenin ötesinde bir yüce varlığın var olduğunu doğrulayacak yada yanlışlayacak herhangi bir araca sahip değiliz.
- 2.NOTUM SAYFA 20 yalnızca maddi şeyler algı ve bilgi nesnesi olabildiği içindir ki tanrının varlığı konusunda hiç bir şey bilmeyiz yalnızca benim kendi var oluşum kesindir.
- 1.NOTUM SAYFA 8 1847 de birliğin londra daki uluslararası kongresinde marx ile engels komünist parti manifestosunu kaleme almakla görevlendirildiler.
- "Bütün ülkelerin işçileri, birleşin!"
- (...) düşünce ile bilincin ne oldukları ve nereden geldikleri sorulursa, bunların insan beyninin ürünü oldukları ve insanın da doğanın, çevresi içinde ve çevresi ile birlikte gelişen bir ürününden başka bir şey olmadığı görülür; bundan da, doğal olarak, son çözümlemede, doğa ürünleri olan insan beyni ürünlerinin, doğanın bütünü ile çelişki durumunda değil, uygunluk durumunda bulundukları sonucu çıkar.