- Davranışlarda gerçek beyefendilikle bayağılığı hep ayırdederiz, ama aradaki farkın ne olduğunu tam olarak bilemeyiz. (syf 15)
- Anlaşılmaz insanlar ! Algılayamadığım bir düşünceye odaklanmış beni görmüyor, önümden geçip gdiyorlardı (syf 70)
- Ve Karanlık, ve Çürüme, ve Kızıl ölüm her şeyin üzerinde hak sahibi oldukları sonsuz hükümdarlıklarını kurdular (syf 117)
- "Ve yeniden insan olmayı ancak yarı yarıya istedim." (s.73)
- Hayatlarının herhangi bir çağında, düşüncelerinin vardığı birtakım sonuçları nasıl elde ettiklerini araştırmamış, böyle sıralamalar yapmaktan tat almamış kimseler pek azdır. Bu iş çoğu zaman ilgi çekicidir; hele ilk olarak deneyenler, başlangıç noktası ile sonuç arasındaki uzaklığı, birbirini tutmazlığı görünce pek şaşırırlar.
- Her şeye çok yakından bakması görüşlerinin darlaşmasına neden oluyordu. Bir iki noktayı olanca açıklılığıyla görür, ama bunu elde etmek için bütünü gözden kaçırırdı. Gereğinden fazla derine inerdi. Gerçek her zaman bir kuyunun dibinde değildir. Daha önemli bilgi alanlarına bakıyorum da, onun hep yüzeyde olduğuna inanıyorum. Biz onu vadilerin derinliklerinde ararız, o ise dağların tepesindedir.
- Alışılmamış ile anlaşılmazı birbirine karıştırmak gibi kötü, ama sık sık görülen bir hataya düştüler. Oysa düşüncenin gerçeğe doğru gidişine asıl bu alışılmamış şeylerin yardımı dokunur.
- İnsan bilgisinin tarihi, en çok sayıda ve en değerli keşifleri, ikincil, dıştaki rastlantısal olaylara borçlu olduğumuzu öylesine kesintisiz bir biçimde göstermiştir ki, sonunda gelişmeleri önceden görerek, rastlantıyla ortaya çıkacak icatlara, buluşlara, üstelik sıradan beklentiler yelpazesinin çok dışındaki buluşlara, yalnızca büyük değil, en büyük olasılığı tanımak zorunlu olmuştur. İleride olacakları, daha önce olanlara dayandırmak artık felsefi bir tutum değildir. Rastlantı, altyapının bir parçası olarak kabul edilmektedir. Biz, rastlantıyı tam bir hesaplama meselesi durumuna getiriyoruz. Aranmayanları ve hayal edilmeyenleri, okulların matematik formüllerine tabi kılıyoruz.
- Gaz lambasının fitilini ateşlemekten son anda vazgeçen Dupin, ?Mademki üzerinde düşünmeniz gereken bir konu var,? dedi, ?en iyisi bu işi karanlıkta yapmak olur.?
- ?Eh, bütünüyle aptal değil elbette,? dedi G?; ?ama kendisi bir şair; bence şairliğin bir adım sonrası aptallıktır.?