Yunanca anathematanın ilk anlamı, bir tanrıya adak olarak sunulan armağandır. İÖ 3. yüzyıla tarihlenen ve İbrani kutsal metinlerinin Yunancası Septuaginta'da, İbranca 1. adamak, vakfetmek, 2. imha etmek (özellikle putperest ulusları) anlamlarına gelen haram fiilinden türemiş herem sözcüğüne karşılık olarak kullanılmaya başladığından beri, anathemata ikinci bir anlam kazanmıştır. Kelimenin içindeki imha etmek, Tanrı'ya sunulan bir şeyin bedeli ödenip geri alınamayacağı düşüncesinden kaynaklanır.
Diğer Desiderius Erasmus Sözleri ve Alıntıları
- Hem felsefe hem ölüm ruhu görünür şeylerin üzerine yükseltirler.
- Geziye çıkan deli, rastladıklarının hepsinin kendisi gibi deli olduğunu sanır.
- Tevratta Süleyman'a ait olduğu söylenen birinci bölümde "Delilerin sayısı sonsuzdur" yazılı. Söylemem gereken şu, birkaçı dışında tüm insanlar bu sonsuz sayının içindedir; bu birkaçının bir yerlerde görüldüğünden de emin değilim.
- Yerinde saçmalamak tatlı bir şeydir.
- Savaş o kadar zalimce bir şeydir ki insan soyundan çok vahşi hayvanlara yakışır.
- (...) tek başına yaşanan haz, haz değildir.
- Bizi mutlu eden, düşünsel eğilimlerimizdir.
- (...) insan doğanın ona koyduğu sınırların dışına taşmak istiyordu.
- (...) kendinden nefret eden bir kişi başka birini sevebilir mi? Kendi kalbi ile barışık olmayan birisinin başkalarıyla iyi geçinmesi mümkün müdür? Kendi kendisinden canı sıkılan, kendinden yorulmuş birisi içinde yaşadığı topluma mutluluk verebilir mi?
- (...) görmek ve duymak şölene katılmaz, zihin dans, kahkaha ve zevkle kendinden geçmezse, midenin enfes yemekler ve etlerle dolması neye yarar?