- "Kişisel huzuru ve mutluluğu korumak için haksızlığa karşı direnmek gerekir" (Syf-86)
- .."Sivil itaatsizliğin devrim olmadığıdır.Yani devrimciden farklı olarak, sivil itaatsizlik eylemeisi var olan otoritenin genel çerçevesini ve hukuk düzeninin genel meşruiyetini kabul eder. "Ancak devrimci ile sivil itaatsizlik eylemcisi arasındaki ayrım çizgisini çekmek, aynı şeyi sivil itaatsizlikle kriminallik arasında yapmaktan çok daha zordur. Sivil itaatsizlik eylemcisi devrimci ile "dünyayı değiştirme" özlemini paylaşır ve onun yapmaya çalıştığı değişiklikler de çok büyük boyutlarda olabilir -bu tartışmada verilen şiddet karşıtlığının en büyük örneği Gandhi olayında olduğu gibi. (Syf-96)
- "Dünyadaki her şey öyle bir sürekli değişim içinde ki, hiçbir şey uzun süre aynı durumda kalmıyor." Locke'un üç yüz yıl önce yazdığı bu cümle bugün yazılmış olsaydı, yüzyılın küçük gösterilmesi gibi bir tınısı olurdu. (Syf-96)
- Muhtemelen ilk kez, içinde yaşadığımız yüzyılda, insanların değişim temposu, dünyadaki şeylerin hızlı değişimi karşısında yaya kalmaktadır. (Syf-97)
- Sivil itaatsizliğe karar veren kişi, gayri meşru olarak gördüğü kararın dağuracağı sonuçlardan dolayı, anayasada var olan bütün karşı çıkış yolları tükense bile eylemine devam etmektedir. Peki, bu nedenlerle mahkum olma riskini göze alarak eyleme girişen kişinin davranışı neden direniş olarak adlandırılmasın? (Syf-120)
- ...Politik sorumluluk üstlenen herkes günün birinde: "Dünya çığrından çıkmış: Ah kör talih, onu düzene sokmak için ne yazık ki ben doğmuşum" deme noktasına gelir.(Syf-172)
- Sivil itaatsizlik, yalnızca kişisel inanç ya da çıkariara dayandırılamayacak, ahlaki olarak gerekçefendirilen bir protesto eylemidir; ikinci olarak, sivil itaatsizlik, kural olarak önceden ilan edilen ve polisin devamını kestirebileceği, aleni bir edimdir;hukuk düzenine karşı genel bir itaatsizlik amacı gütmeden kurallardan birinin ya da birkaçının kasdi (iradi, planlı) bir şekilde ihlalini içerir; ihlalin yasal sonuçlarını üstlenmeye hazır olmayı gerektirir; sivil itaatsizlik eyleminde ifadesini bulan ihlal sembolik özelliktedir -buradan da protestonun barışçı (şiddet içermeyen) araçlarla sınırlanması kuralı çıkar. (Syf-121)
- Bir zamanlar Buchenwald toplama kampında tutulan David Rousset bundan on altı yıl önce, hâlâ olayların etkisi altındayken, bütün toplama kamplarında olduğunu bildiğimiz şeyi betimler :" SS'in zaferi, işkence kurbanının hiç karşı çıkmadan darağacına götürülmeyi kabul etmesini, kimliğini olumlamayı bırakacak kadar kendinden vazgeçmesini gerektirir. Bu durumun elbette bir sebebi vardır; SS'ler kurbanın yenilgiye uğramasını yok yere, sırf sadistliklerinden istemezler. Kurbanını daha darağacına çıkmadan yok etmeyi beceren sistemin ... koca bir halkı esaret altında tutmak, itaat altına almak için tartışmasız en iyi sistem olduğunu gayet iyi bilirler. Bu insanların kendilerine söyleneni harfiyen yapıp ölüme gitmelerinden daha korkunç bir şey yoktur."
- Hukuk müşavirleri kurbanları devletsiz bırakmak için gerekli yasaları hazırladılar. Bu iki açıdan önemliydi: Birincisi,herhangi bir ülkenin Yahudilerin akıbetini araştırması olanaksız hale geldi; ikincisi,ikamet ettikleri devletin Yahudilerin mallarını müsadere etmesi olanaklı hale geldi.
- Bir Yahudinin gözünde, Yahudi liderlerin kendi insanlarının imhasında oynadıkları rol, bu baştan sonra karanlık hikayenin şüphesiz en karanlık bölümüdür.